Norsk design- og arkitektursenter (DogA) har tildelt TINE utmerkelsen «Merket for god design» for jobben som er gjort med TINEs smørbeger.

Den nye emballasjen er svært enkel å åpne. Pakningen har en utfasing i lokket og kan også åpnes med en penn.

Emballasjen tilfredsstiller alle krav til universell utforming, skriver Tine i en pressemelding.

Juryen begrunner utmerkelsen med at Tines redesign av sine smørbeger er et eksempel til etterfølgelse.

Den nye emballasjen ble lansert høsten 2011, og siden den gang har omsetningen på TineSmør, Bremykt og Brelett økt med 65 prosent.

– Funksjonell og tidsriktig emballasjedesign har sin del av æren for denne suksessen. Det tok heller ikke lang tid fra lansering og til noen av konkurrentene våre «lot seg inspirere» av designløsningene våre. Det tar vi som et tegn på vellykket innovasjon, sier Morten Aas, leder i avdelingen TINE FoU Emballasje og Design.

Kilde: Pressemelding fra Tine

Publisert 03. mai 2016.
Oppdatert 03. mai 2016.