Søke om tilskudd
Det er ikke lenger mulig å søke om tilskudd gjennom denne ordningen. Den er er slått sammen med to andre ordninger til en ny tilskuddsordning.
Gå til den nye tilskuddsordningen for inkludering av barn og unge
Det er ikke lenger mulig å søke om tilskudd gjennom denne ordningen. Den er er slått sammen med to andre ordninger til en ny tilskuddsordning.
Gå til den nye tilskuddsordningen for inkludering av barn og unge
Alle som har mottatt tilskudd for 2021 må levere regnskap og rapport. Tiltak som har mottatt tilskudd høyere enn 1 000 000 kroner, må levere en mer omfattende rapport.
Frist: 22. april 2022 (det vil si én måned etter tilskuddsårets slutt). De som har fått innvilget forlenget rapporteringsfrist, skal forholde seg til ny avtalt frist.
Svar på problemstillinger rundt tilskudd og koronautbruddet finner dere her.
Dere skal rapportere på hvordan tilskuddet har blitt brukt, og på hvilken måte og i hvilken grad målene dere oppga i søknaden har blitt oppfylt.
Regnskapet deres skal kontrolleres av en revisor og dere skal levere en uttalelse fra revisoren sammen med rapporten. Det er ulike krav til revisjonen avhengig av hvilke type virksomhet dere er, og størrelsen på tilskuddsbeløpet dere skal rapportere på:
Offentlige aktører: REgnskapet skal kontrolleres av kommunerevisjonen/statsautorisert revisor uavhengig av størrelsen på tilskuddsbeløpet.
Private aktører: Regnskapet skal kontrolleres av en statsautorisert revisor uavhengig av størrelsen på tilskuddsbeløpet.
Frivillige organisasjoner: Regnskapet skal kontrolleres av statsautorisert revisor dersom tilskuddsbeløpet på tiltaket er 200 000 kroner eller mer (hvis ikke, se under).
Revisor skal kontrollere regnskapene i henhold til standard for avtalte kontrollhandlinger (ISRS 4400). Kontrollhandlingene er spesifisert i "Avtalte kontrollhandlinger".
Alle tilskuddsmottakere skal kunne legge frem hovedbok/spesifisert regnskapsrapport hvor det tydelig fremkommer hvordan midlene er benyttet.
Frivillige organisasjoner som har mottatt mindre enn 200 000 kroner til tiltaket som det skal rapporteres på, trenger ikke å bruke statsautorisert revisor. Prosjektregnskapet skal fremdeles være kontrollert, men det er ikke krav om at revisor er statsautorisert. Den som skal kontrollere regnskapet skal gjennomføre kontrollen slik som beskrevet i "Forenklet kontroll for tilskuddsmottakere uten krav til statsautorisert eller registrert revisor".
Den som kontrollerer regnskapet ikke kan ha jobbet direkte med tiltaket, ha personlige interesser i tiltaket eller ha familiære bånd til andre som har jobbet direkte med tiltaket.
Alle tilskuddsmottakere skal kunne legge frem hovedbok/spesifisert regnskapsrapport hvor det tydelig fremkommer hvordan midlene er benyttet.
Søknadsansvarlig for tiltaket skal levere rapport, regnskap og revisoruttalelse i rapporteringsoppgaven i Bufdirs søknadsportal for tilskudd.
Organisasjonen og den som står ansvarlig for søknaden vil motta et varsel på e-post når rapporteringsoppgaven er tilgjengelig.
Hvis dere må gjøre vesentlige endringer i innholdet i tiltaket underveis, må dere søke om omdisponering av tilskuddsmidler så snart som mulig. Vi vil normalt bare godkjenne endringer som holder seg rimelig innenfor rammene av den opprinnelige søknaden. Det kan være at dere også må legge ved et nytt budsjett.
Tilskudd skal normalt sett benyttes innen utgangen av tilskuddsåret. Dersom dere trenger mer tid for å gjennomføre tiltaket, kan dere søke om utsettelse.
Søknad om omdisponering og utsettelse sendes inn gjennom søknadsportalen av den som er søknadsansvarlig for tiltaket. Logg inn, velg "Mine søknader" i toppmenyen, klikk på "Innsendte", velg den aktuelle søknaden, klikk på "Andre valg" i menyen øverst, og velg enten "Utsettelse" eller "Omdisponering" Søknad om utsatt rapporteringsfrist eller omdisponering av midler skal sendes inn så snart som mulig og senest innen 10. februar.
Hvis dere ikke får gjennomført tiltaket dere har fått tilskudd til, må dere så snart som mulig gi beskjed til oss om det. Dere vil da motta informasjon om hvordan tilskuddet skal tilbakebetales til Bufdir.
Dersom dere må endre på tiltaket, ikke får gjennomført tiltaket eller må tilbakebetale midler vil det ikke påvirke muligheten til å søke om tilskudd i fremtiden. Unntaket er hvis dere har gjort noe som gjør at dere blir utestengt fra ordningen i ett eller flere år.
Søkere som ikke har sendt inn rapport og regnskap for tidligere tilskudd, vil normalt ikke få nye tilskudd før rapport og regnskap er sendt inn og godkjent, eller tilskuddet er tilbakebetalt. Dette kan i enkelte tilfeller også gjelde søkere som har fått forlenget rapporteringsfrist. Tilskuddsmottakere som har fått vedtak om å tilbakebetale tilskudd, og ikke har gjort det, vil ikke få nye tilskudd.
På Barne- og familiedepartementet sitt budsjett er det satt av 436,597 millioner kroner i 2021 til Nasjonal tilskuddsordning for å inkludere barn og unge. Bufdir forvalter ordningen.
Nasjonal tilskuddsordning for å inkludere barn og unge gir både frivillige organisasjoner, kommunale tjenester og private aktører muligheten til å gi et rikere aktivitetstilbud til barn og unge, uavhengig av foreldrenes inntekt og sosiale situasjon. Større tilgang til rimelige eller kostnadsfrie ferie- og fritidstilbud kan redusere belastningen av å vokse opp i en familie med svak økonomi, og bidrar til at flere barn og unge får delta på viktige sosiale aktiviteter.
Tilskuddsordningen støtter et bredt spekter av tiltak, men i særlig grad ferie- og fritidstilbud, utlånssentraler og kvalifiserende tiltak som sommerjobb og arbeidstrening.
Bufdir har i saksbehandlingen vektlagt følgende:
Når det gjelder søknader etter 1 b) har Bufdir vurdert hvilke tiltak som best beskriver en konkret utprøving av en metode/arbeidsmodell i samarbeid med minst en annen sektor. Søknader er vurdert som særlig gode når både innholdet i metoden/arbeidsmodellen og samarbeidet i selve utprøvingen kommer tydelig frem av søknaden. Videre har vi lagt vekt på de øvrige kriteriene i regelverkets punkt 1 b). Når det gjelder søknader etter 1 c) har Bufdir prioritert søknader som viser god sammenheng mellom koordineringsarbeidet og selve målet om å øke aktiviteten for målgruppen. Videre har vi prioritert søknader som viser god tilrettelegging og organisering av samarbeid mellom kommunen, frivillig og privat sektor. Også omfang av fattigdom i barnefamilier i kommunen er vektlagt i saksbehandlingen av søknader etter 1 c). Bufdir har også vektlagt geografisk spredning av midlene på tvers av kommuner og fylker ved fordeling av midler til begge tiltakstypene, jf. prioriteringen i regelverket.
Oversiktene er oppdatert februar 2022 og inkluderer restmiddeltildeling, ekstratildeling til utstyrssentraler og ekstratildeling i forbindelse med Revidert nasjonalbudsjett.
Vi gjør oppmerksom på at det i oversikten kan være beskrevet aktiviteter som det ikke er gitt støtte til. Dette vil fremgå av Bufdirs tilskuddsbrev.
Alstahaug kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 492 000 kroner, innvilget 230 000
Alta kommune: 4 søknader, 1 innvilget; søknadssum 2 885 000 kroner, innvilget 400 000
Alvdal kommune: 1 søknad, 0 innvilget; søknadssum 200 000 kroner, innvilget 0
Alver kommune: 4 søknader, 3 innvilget; søknadssum 990 000 kroner, innvilget 925 000
Andøy kommune: 2 søknader, 2 innvilget; søknadssum 313 930 kroner, innvilget 200 000
Arendal kommune: 12 søknader, 9 innvilget; søknadssum 2 965 673 kroner, innvilget 2 021 550
Asker kommune: 9 søknader, 5 innvilget; søknadssum 4 038 724 kroner, innvilget 2 541 500
Askøy kommune: 6 søknader, 3 innvilget; søknadssum 1 455 000 kroner, innvilget 760 000
Aukra kommune: ingen søknad
Aurland kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 253 120 kroner, innvilget 75 000
Aurskog-Høland kommune: 3 søknader, 3 innvilget; søknadssum 735 734 kroner, innvilget 380 000
Austevoll kommune: 3 søknader, 1 innvilget; søknadssum 1 565 000 kroner, innvilget 85 000
Austrheim kommune: 2 søknader, 1 innvilget; søknadssum 352 750 kroner, innvilget 140 000
Balsfjord kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 250 000 kroner, innvilget 150 000
Bamble kommune: 8 søknader, 6 innvilget; søknadssum 952 000 kroner, innvilget 569 000
Bardu kommune: 2 søknader, 1 innvilget; søknadssum 1 106 780 kroner, innvilget 67 100
Beiarn kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 70 000 kroner, innvilget 40 000
Bergen kommune: 47 søknader, 22 innvilget; søknadssum 22 011 858 kroner, innvilget 8 855 241
Berlevåg kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 100 000 kroner, innvilget 65 000
Bindal kommune: 1 søknad, 0 innvilget; søknadssum 260 000 kroner, innvilget 0
Birkenes kommune: ingen søknad
Bjørnafjorden kommune: 7 søknader, 2 innvilget; søknadssum 1 820 000 kroner, innvilget 765 000
Bodø kommune: 10 søknader, 5 innvilget; søknadssum 2 855 000 kroner, innvilget 1 215 000
Bokn kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 45 000 kroner, innvilget 45 000
Bremanger kommune: 2 søknader, 1 innvilget; søknadssum 2 100 000 kroner, innvilget 158 000
Brønnøy kommune: 4 søknader, 2 innvilget; søknadssum 1 560 000 kroner, innvilget 350 000
Bygland kommune: 3 søknader, 2 innvilget; søknadssum 1 326 992 kroner, innvilget 190 000
Bærum kommune: 9 søknader, 6 innvilget; søknadssum 3 992 923 kroner, innvilget 3 185 000
Bømlo kommune: 4 søknader, 2 innvilget; søknadssum 1 272 500 kroner, innvilget 430 000
Båtsfjord kommune: ingen søknad
Dovre kommune: 2 søknader, 2 innvilget; søknadssum 684 400 kroner, innvilget 180 000
Drammen kommune: 19 søknader, 13 innvilget; søknadssum 9 624 240 kroner, innvilget 6 073 000
Drangedal kommune: 2 søknader, 2 innvilget; søknadssum 344 000 kroner, innvilget 210 000
Dyrøy kommune: 2 søknader, 1 innvilget; søknadssum 632 000 kroner, innvilget 60 000
Eidskog kommune: 1 søknad, 0 innvilget; søknadssum 140 000 kroner, innvilget 0
Eidsvoll kommune: 4 søknader, 3 innvilget; søknadssum 1 474 400 kroner, innvilget 885 000
Eigersund kommune: 3 søknader, 3 innvilget; søknadssum 257 200 kroner, innvilget 257 200
Elverum kommune: 3 søknader, 3 innvilget; søknadssum 444 000 kroner, innvilget 444 000
Enebakk kommune: 2 søknader, 2 innvilget; søknadssum 285 000 kroner, innvilget 285 000
Engerdal kommune: 2 søknader, 2 innvilget; søknadssum 130 000 kroner, innvilget 130 000
Etne kommune: 2 søknader, 1 innvilget; søknadssum 365 000 kroner, innvilget 100 000
Etnedal kommune: 3 søknader, 2 innvilget; søknadssum 375 000 kroner, innvilget 155 000
Evenes kommune: 4 søknader, 2 innvilget; søknadssum 350 000 kroner, innvilget 100 000
Evje og Hornnes kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 85 500 kroner, innvilget 85 500
Fauske kommune: 5 søknader, 2 innvilget; søknadssum 1 010 000 kroner, innvilget 251 000
Fedje kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 50 000 kroner, innvilget 50 000
Fitjar kommune: 2 søknader, 1 innvilget; søknadssum 405 000 kroner, innvilget 130 000
Fjaler kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 352 250 kroner, innvilget 60 000
Fjord kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 75 000 kroner, innvilget 75 000
Flakstad kommune: ingen søknad
Flekkefjord kommune: 3 søknader, 2 innvilget; søknadssum 750 000 kroner, innvilget 300 000
Flesberg kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 85 000 kroner, innvilget 85 000
Flå kommune: 3 søknader, 1 innvilget; søknadssum 376 400 kroner, innvilget 50 000
Folldal kommune: 2 søknader, 2 innvilget; søknadssum 298 000 kroner, innvilget 150 000
Fredrikstad kommune: 7 søknader, 7 innvilget; søknadssum 3 780 720 kroner, innvilget 3 780 720
Frogn kommune: 3 søknader, 2 innvilget; søknadssum 568 979 kroner, innvilget 450 000
Froland kommune: 2 søknader, 1 innvilget; søknadssum 552 000 kroner, innvilget 250 000
Frøya kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 260 000 kroner, innvilget 120 000
Færder kommune: 3 søknader, 3 innvilget; søknadssum 465 000 kroner, innvilget 450 000
Gamvik kommune: ingen søknad
Gausdal kommune: 2 søknader, 2 innvilget; søknadssum 352 000 kroner, innvilget 302 000
Gildeskål kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 300 000 kroner, innvilget 120 000
Giske kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 350 000 kroner, innvilget 320 000
Gjemnes kommune: ingen søknad
Gjerdrum kommune: 2 søknader, 1 innvilget; søknadssum 937 000 kroner, innvilget 180 000
Gjerstad kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 180 000 kroner, innvilget 100 000
Gjesdal kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 150 000 kroner, innvilget 150 000
Gjøvik kommune: 6 søknader, 4 innvilget; søknadssum 2 531 750 kroner, innvilget 1 436 750
Gloppen kommune: 3 søknader, 3 innvilget; søknadssum 315 000 kroner, innvilget 195 000
Gol kommune: 2 søknader, 1 innvilget; søknadssum 510 000 kroner, innvilget 190 000
Gran kommune: 3 søknader, 2 innvilget; søknadssum 1 245 000 kroner, innvilget 600 000
Grane kommune: 3 søknader, 1 innvilget; søknadssum 198 000 kroner, innvilget 50 000
Gratangen kommune: ingen søknad
Grimstad kommune: 2 søknader, 2 innvilget; søknadssum 1 000 000 kroner, innvilget 850 000
Grong kommune: 2 søknader, 1 innvilget; søknadssum 285 000 kroner, innvilget 85 000
Grue kommune: 4 søknader, 1 innvilget; søknadssum 1 460 000 kroner, innvilget 200 000
Gulen kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 200 000 kroner, innvilget 100 000
Hadsel kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 200 000 kroner, innvilget 200 000
Halden kommune: 7 søknader, 4 innvilget; søknadssum 3 363 990 kroner, innvilget 1 888 000
Hamar kommune: 4 søknader, 3 innvilget; søknadssum 1 500 000 kroner, innvilget 1 195 000
Hamarøy kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 610 000 kroner, innvilget 130 000
Hareid kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 100 000 kroner, innvilget 100 000
Harstad kommune: 7 søknader, 5 innvilget; søknadssum 1 317 067 kroner, innvilget 617 000
Hattfjelldal kommune: 2 søknader, 1 innvilget; søknadssum 185 000 kroner, innvilget 80 000
Haugesund kommune: 8 søknader, 4 innvilget; søknadssum 4 550 000 kroner, innvilget 1 720 000
Heim kommune: 3 søknader, 1 innvilget; søknadssum 330 000 kroner, innvilget 160 000
Hemnes kommune: 2 søknader, 2 innvilget; søknadssum 270 000 kroner, innvilget 145 000
Hemsedal kommune: 2 søknader, 1 innvilget; søknadssum 510 000 kroner, innvilget 100 000
Herøy (Møre og Romsdal) kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 406 880 kroner, innvilget 350 000
Herøy (Nordland) kommune: ingen søknad
Hitra kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 260 000 kroner, innvilget 143 000
Hjartdal kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 395 000 kroner, innvilget 100 000
Hjelmeland kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 180 000 kroner, innvilget 110 000
Hole kommune: 2 søknader, 2 innvilget; søknadssum 279 200 kroner, innvilget 173 000
Holmestrand kommune: 6 søknader, 2 innvilget; søknadssum 2 447 668 kroner, innvilget 820 000
Holtålen kommune: ingen søknad
Horten kommune: 3 søknader, 3 innvilget; søknadssum 666 250 kroner, innvilget 560 000
Hurdal kommune: 2 søknader, 1 innvilget; søknadssum 465 000 kroner, innvilget 150 000
Hustadvika kommune: 2 søknader, 2 innvilget; søknadssum 440 000 kroner, innvilget 330 000
Hyllestad kommune: ingen søknad
Hægebostad kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 264 000 kroner, innvilget 100 000
Høyanger kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 185 000 kroner, innvilget 160 000
Hå kommune: 5 søknader, 3 innvilget; søknadssum 1 190 000 kroner, innvilget 600 000
Ibestad kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 350 000 kroner, innvilget 65 000
Inderøy kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 100 000 kroner, innvilget 100 000
Indre Fosen kommune: 2 søknader, 2 innvilget; søknadssum 360 000 kroner, innvilget 270 000
Indre Østfold kommune: 13 søknader, 7 innvilget; søknadssum 5 544 896 kroner, innvilget 2 260 000
Iveland kommune: ingen søknad
Jevnaker kommune: 2 søknader, 1 innvilget; søknadssum 535 000 kroner, innvilget 289 000
Karasjok kommune: ingen søknad
Karmøy kommune: 6 søknader, 4 innvilget; søknadssum 2 307 000 kroner, innvilget 1 555 000
Kautokeino kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 260 000 kroner, innvilget 200 000
Kinn kommune: 3 søknader, 3 innvilget; søknadssum 863 000 kroner, innvilget 740 000
Klepp kommune: 2 søknader, 2 innvilget; søknadssum 570 000 kroner, innvilget 540 000
Kongsberg kommune: 5 søknader, 4 innvilget; søknadssum 645 000 kroner, innvilget 490 000
Kongsvinger kommune: 4 søknader, 1 innvilget; søknadssum 2 135 000 kroner, innvilget 910 000
Kragerø kommune: 5 søknader, 1 innvilget; søknadssum 2 022 103 kroner, innvilget 435 000
Kristiansand kommune: 17 søknader, 13 innvilget; søknadssum 7 326 600 kroner, innvilget 5 220 000
Kristiansund kommune: 2 søknader, 2 innvilget; søknadssum 1 489 000 kroner, innvilget 860 000
Krødsherad kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 420 000 kroner, innvilget 100 000
Kvam herad*4 søknader, 1 innvilget; søknadssum 1 001 000 kroner, innvilget 255 000
Kvinnherad kommune: 2 søknader, 1 innvilget; søknadssum 585 000 kroner, innvilget 400 000
Kvitsøy kommune: ingen søknad
Kvæfjord kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 70 000 kroner, innvilget 70 000
Kåfjord kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 75 000 kroner, innvilget 75 000
Larvik kommune: 5 søknader, 5 innvilget; søknadssum 1 912 250 kroner, innvilget 1 846 250
Lavangen kommune: ingen søknad
Lebesby kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 180 000 kroner, innvilget 120 000
Leirfjord kommune: 2 søknader, 2 innvilget; søknadssum 93 220 kroner, innvilget 93 220
Levanger kommune: 5 søknader, 2 innvilget; søknadssum 1 322 813 kroner, innvilget 605 000
Lier kommune: 2 søknader, 2 innvilget; søknadssum 410 000 kroner, innvilget 350 000
Lillehammer kommune: 8 søknader, 4 innvilget; søknadssum 1 605 000 kroner, innvilget 795 000
Lillesand kommune: 2 søknader, 1 innvilget; søknadssum 700 000 kroner, innvilget 350 000
Lillestrøm kommune: 19 søknader, 9 innvilget; søknadssum 8 919 291 kroner, innvilget 2 965 017
Lindesnes kommune: 16 søknader, 5 innvilget; søknadssum 4 040 400 kroner, innvilget 1 125 000
Lunner kommune: 3 søknader, 1 innvilget; søknadssum 685 000 kroner, innvilget 285 000
Lurøy kommune: ingen søknad
Luster kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 650 000 kroner, innvilget 150 000
Lyngdal kommune: 3 søknader, 2 innvilget; søknadssum 1 873 400 kroner, innvilget 718 000
Lyngen kommune: 2 søknader, 1 innvilget; søknadssum 160 000 kroner, innvilget 40 000
Lødingen kommune: ingen søknad
Lørenskog kommune: 8 søknader, 2 innvilget; søknadssum 3 582 621 kroner, innvilget 1 410 000
Malvik kommune: 3 søknader, 1 innvilget; søknadssum 990 000 kroner, innvilget 272 000
Marker kommune: 3 søknader, 1 innvilget; søknadssum 330 000 kroner, innvilget 110 000
Melhus kommune: 3 søknader, 2 innvilget; søknadssum 782 813 kroner, innvilget 472 813
Meløy kommune: 5 søknader, 2 innvilget; søknadssum 575 484 kroner, innvilget 140 384
Meråker kommune: 5 søknader, 1 innvilget; søknadssum 819 000 kroner, innvilget 130 000
Midt-Telemark kommune: 2 søknader, 2 innvilget; søknadssum 1 731 890 kroner, innvilget 540 000
Midtre Gauldal kommune: 2 søknader, 1 innvilget; søknadssum 550 000 kroner, innvilget 150 000
Modalen kommune: ingen søknad
Modum kommune: 4 søknader, 2 innvilget; søknadssum 721 400 kroner, innvilget 520 000
Molde kommune: 5 søknader, 3 innvilget; søknadssum 1 236 950 kroner, innvilget 942 750
Moskenes kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 30 000 kroner, innvilget 20 000
Moss kommune: 4 søknader, 2 innvilget; søknadssum 1 033 000 kroner, innvilget 685 000
Målselv kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 467 000 kroner, innvilget 205 000
Namsos kommune: 3 søknader, 2 innvilget; søknadssum 1 510 000 kroner, innvilget 800 000
Nannestad kommune: 3 søknader, 2 innvilget; søknadssum 720 000 kroner, innvilget 400 000
Narvik kommune: 7 søknader, 1 innvilget; søknadssum 3 553 400 kroner, innvilget 600 000
Nes (Akershus) kommune: 3 søknader, 2 innvilget; søknadssum 1 245 000 kroner, innvilget 600 000
Nes (Buskerud) kommune: 4 søknader, 1 innvilget; søknadssum 737 000 kroner, innvilget 80 000
Nesna kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 250 000 kroner, innvilget 70 000
Nesodden kommune: ingen søknad
Nissedal kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 100 000 kroner, innvilget 100 000
Nittedal kommune: 6 søknader, 2 innvilget; søknadssum 1 097 940 kroner, innvilget 630 000
Nome kommune: 2 søknader, 1 innvilget; søknadssum 1 056 000 kroner, innvilget 260 000
Nord-Aurdal kommune: 4 søknader, 2 innvilget; søknadssum 958 000 kroner, innvilget 300 000
Nord-Fron kommune: 2 søknader, 1 innvilget; søknadssum 420 000 kroner, innvilget 300 000
Nord-Odal kommune: ingen søknad
Nordkapp kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 300 000 kroner, innvilget 150 000
Nordre Follo kommune: 5 søknader, 4 innvilget; søknadssum 1 843 400 kroner, innvilget 1 508 400
Nordre Land kommune: 5 søknader, 1 innvilget; søknadssum 1 305 000 kroner, innvilget 315 000
Nordreisa kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 140 000 kroner, innvilget 140 000
Nore og Uvdal kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 500 000 kroner, innvilget 75 000
Notodden kommune: 2 søknader, 2 innvilget; søknadssum 300 000 kroner, innvilget 240 000
Nærøysund kommune: 2 søknader, 2 innvilget; søknadssum 382 813 kroner, innvilget 300 000
Oppdal kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 322 500 kroner, innvilget 150 000
Orkland kommune: 5 søknader, 2 innvilget; søknadssum 1 150 000 kroner, innvilget 580 000
Oslo kommune, Bydel Gamle Oslo: 20 søknader, 6 innvilget; søknadssum 16 073 932 kroner, innvilget 4 800 000
Oslo kommune, Bydel 10 Grorud: 14 søknader, 5 innvilget; søknadssum 5 651 551 kroner, innvilget 2 380 000
Oslo kommune, Bydel 11 Stovner: 11 søknad, 7 innvilget; søknadssum 6 301 003 kroner, innvilget 4 100 000
Oslo kommune, Bydel 12 Alna: 17 søknader, 8 innvilget; søknadssum 10 109 601 kroner, innvilget 4 901 474
Oslo kommune, Bydel 15 Søndre Nordstrand: 22 søknader, 7 innvilget; søknadssum 11 290 824 kroner, innvilget 4 930 000
Oslo kommune, Bydel Grunerløkka: 5 søknader, 4 innvilget; søknadssum 3 686 100 kroner, innvilget 2 741 000
Oslo kommune, Bydel 3 Sagene: 5 søknader, 3 innvilget; søknadssum 5 505 812 kroner, innvilget 2 250 000
Oslo kommune, Bydel 9 Bjerke: 10 søknader, 4 innvilget; søknadssum 12 538 625 kroner, innvilget 3 300 000
Oslo kommune: 44 søknader, 20 innvilget; søknadssum 29 051 487 kroner, innvilget 10 935 000
Overhalla kommune: 4 søknader, 1 innvilget; søknadssum 910 000 kroner, innvilget 107 000
Porsanger kommune: ingen søknad
Porsgrunn kommune: 11 søknad, 7 innvilget; søknadssum 2 822 438 kroner, innvilget 1 740 000
Rakkestad kommune: 4 søknader, 2 innvilget; søknadssum 1 099 000 kroner, innvilget 310 000
Rana kommune: 8 søknader, 3 innvilget; søknadssum 1 540 000 kroner, innvilget 770 000
Randaberg kommune: 3 søknader, 1 innvilget; søknadssum 1 381 000 kroner, innvilget 300 000
Rendalen kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 200 000 kroner, innvilget 75 000
Rennebu kommune: 3 søknader, 2 innvilget; søknadssum 454 000 kroner, innvilget 109 000
Ringebu kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 100 000 kroner, innvilget 100 000
Ringerike kommune: 6 søknader, 5 innvilget; søknadssum 1 177 450 kroner, innvilget 970 000
Ringsaker kommune: 2 søknader, 2 innvilget; søknadssum 360 000 kroner, innvilget 300 000
Risør kommune: 2 søknader, 1 innvilget; søknadssum 755 750 kroner, innvilget 300 000
Rollag kommune: 2 søknader, 1 innvilget; søknadssum 240 000 kroner, innvilget 67 000
Rælingen kommune: 3 søknader, 3 innvilget; søknadssum 990 000 kroner, innvilget 650 000
Rødøy kommune: 2 søknader, 2 innvilget; søknadssum 180 000 kroner, innvilget 70 000
Røros kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 50 000 kroner, innvilget 50 000
Røst kommune: ingen søknad
Røyrvik kommune: 2 søknader, 1 innvilget; søknadssum 362 000 kroner, innvilget 70 000
Råde kommune: 1 søknad, 0 innvilget; søknadssum 900 000 kroner, innvilget 0
Salangen kommune: 3 søknader, 1 innvilget; søknadssum 965 000 kroner, innvilget 105 000
Saltdal kommune: 2 søknader, 2 innvilget; søknadssum 320 000 kroner, innvilget 150 000
Samnanger kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 62 600 kroner, innvilget 62 600
Sande (Møre og Romsdal) kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 400 000 kroner, innvilget 170 000
Sandefjord kommune: 6 søknader, 6 innvilget; søknadssum 2 151 250 kroner, innvilget 2 091 250
Sandnes kommune: 6 søknader, 6 innvilget; søknadssum 3 302 500 kroner, innvilget 2 679 000
Sarpsborg kommune: 9 søknader, 8 innvilget; søknadssum 2 617 623 kroner, innvilget 2 467 623
Sauda kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 260 000 kroner, innvilget 125 000
Sel kommune: 3 søknader, 1 innvilget; søknadssum 1 035 000 kroner, innvilget 325 000
Selbu kommune: 3 søknader, 1 innvilget; søknadssum 520 000 kroner, innvilget 100 000
Senja kommune: 5 søknader, 4 innvilget; søknadssum 839 465 kroner, innvilget 539 465
Sigdal kommune: ingen søknad
Siljan kommune: 3 søknader, 1 innvilget; søknadssum 620 000 kroner, innvilget 90 000
Skaun kommune: 2 søknader, 1 innvilget; søknadssum 740 000 kroner, innvilget 220 000
Skien kommune: 19 søknader, 11 innvilget; søknadssum 6 321 438 kroner, innvilget 3 250 000
Skjervøy kommune: ingen søknad
Skjåk kommune: ingen søknad
Snåsa kommune: 2 søknader, 1 innvilget; søknadssum 475 000 kroner, innvilget 70 000
Sogndal kommune: 3 søknader, 2 innvilget; søknadssum 575 000 kroner, innvilget 360 000
Sokndal kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 122 500 kroner, innvilget 100 000
Sola kommune: 4 søknader, 3 innvilget; søknadssum 2 246 400 kroner, innvilget 810 000
Sortland kommune: 2 søknader, 2 innvilget; søknadssum 410 000 kroner, innvilget 350 000
Stad kommune: 4 søknader, 3 innvilget; søknadssum 496 000 kroner, innvilget 290 000
Stavanger kommune: 16 søknader, 7 innvilget; søknadssum 7 593 192 kroner, innvilget 4 320 000
Steigen kommune: 2 søknader, 1 innvilget; søknadssum 314 400 kroner, innvilget 75 000
Steinkjer kommune: 4 søknader, 1 innvilget; søknadssum 1 390 000 kroner, innvilget 400 000
Stjørdal kommune: 7 søknader, 4 innvilget; søknadssum 1 469 000 kroner, innvilget 840 000
Stor-Elvdal kommune: ingen søknad
Stord kommune: 5 søknader, 3 innvilget; søknadssum 1 155 000 kroner, innvilget 670 000
Storfjord kommune: ingen søknad
Strand kommune: 3 søknader, 2 innvilget; søknadssum 1 160 000 kroner, innvilget 450 000
Stryn kommune: 8 søknader, 1 innvilget; søknadssum 2 158 300 kroner, innvilget 300 000
Sula kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 190 000 kroner, innvilget 190 000
Suldal kommune: ingen søknad
Sunnfjord kommune: 5 søknader, 1 innvilget; søknadssum 1 752 300 kroner, innvilget 550 000
Sveio kommune: 3 søknader, 1 innvilget; søknadssum 975 625 kroner, innvilget 250 000
Sykkylven kommune: ingen søknad
Sømna kommune: ingen søknad
Søndre Land kommune: 5 søknader, 2 innvilget; søknadssum 1 024 000 kroner, innvilget 290 000
Sør-Aurdal kommune: 2 søknader, 1 innvilget; søknadssum 380 000 kroner, innvilget 95 000
Sør-Fron kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 100 000 kroner, innvilget 100 000
Sør-Odal kommune: 2 søknader, 2 innvilget; søknadssum 250 000 kroner, innvilget 230 000
Sør-Varanger kommune: 3 søknader, 1 innvilget; søknadssum 1 100 000 kroner, innvilget 325 000
Sørfold kommune: 1 søknad, 0 innvilget; søknadssum 92 000 kroner, innvilget 0
Sørreisa kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 224 000 kroner, innvilget 150 000
Tana kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 301 440 kroner, innvilget 130 000
Time kommune: 3 søknader, 3 innvilget; søknadssum 660 000 kroner, innvilget 585 000
Tinn kommune: 2 søknader, 2 innvilget; søknadssum 270 000 kroner, innvilget 240 000
Tjeldssund kommune: 2 søknader, 1 innvilget; søknadssum 1 050 000 kroner, innvilget 155 000
Tokke kommune: 2 søknader, 1 innvilget; søknadssum 251 894 kroner, innvilget 60 000
Tolga kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 120 000 kroner, innvilget 120 000
Tromsø kommune: 8 søknader, 3 innvilget; søknadssum 3 481 000 kroner, innvilget 1 540 000
Trondheim kommune: 21 søknad, 12 innvilget; søknadssum 8 987 400 kroner, innvilget 5 025 000
Trysil kommune: 2 søknader, 2 innvilget; søknadssum 404 000 kroner, innvilget 344 000
Tvedestrand kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 40 000 kroner, innvilget 40 000
Tydal kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 150 000 kroner, innvilget 40 000
Tynset kommune: 2 søknader, 2 innvilget; søknadssum 385 000 kroner, innvilget 325 000
Tysnes kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 20 000 kroner, innvilget 20 000
Tysvær kommune: 3 søknader, 1 innvilget; søknadssum 2 057 089 kroner, innvilget 350 000
Tønsberg kommune: 5 søknader, 5 innvilget; søknadssum 1 198 400 kroner, innvilget 1 198 400
Ullensaker kommune: 4 søknader, 3 innvilget; søknadssum 1 618 000 kroner, innvilget 1 258 000
Ullensvang herad*5 søknader, 2 innvilget; søknadssum 2 195 000 kroner, innvilget 350 000
Ulstein kommune: 6 søknader, 1 innvilget; søknadssum 1 590 723 kroner, innvilget 375 000
Ulvik herad*ingen søknad
Vadsø kommune: ingen søknad
Vaksdal kommune: 3 søknader, 2 innvilget; søknadssum 612 777 kroner, innvilget 335 000
Vanylven kommune: 3 søknader, 2 innvilget; søknadssum 1 170 000 kroner, innvilget 200 000
Vefsn kommune: 2 søknader, 1 innvilget; søknadssum 975 000 kroner, innvilget 300 000
Vegårshei kommune: 2 søknader, 2 innvilget; søknadssum 363 500 kroner, innvilget 120 000
Vennesla kommune: 5 søknader, 2 innvilget; søknadssum 1 497 262 kroner, innvilget 635 342
Verdal kommune: 7 søknader, 1 innvilget; søknadssum 7 746 725 kroner, innvilget 460 000
Vestby kommune: 4 søknader, 3 innvilget; søknadssum 1 610 500 kroner, innvilget 485 000
Vestnes kommune: 2 søknader, 1 innvilget; søknadssum 820 000 kroner, innvilget 340 000
Vestre Slidre kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 200 000 kroner, innvilget 150 000
Vestre Toten kommune: 6 søknader, 2 innvilget; søknadssum 1 266 000 kroner, innvilget 450 000
Vestvågøy kommune: 5 søknader, 1 innvilget; søknadssum 1 967 800 kroner, innvilget 470 000
Vevelstad kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 114 000 kroner, innvilget 75 000
Vindafjord kommune: 3 søknader, 2 innvilget; søknadssum 975 000 kroner, innvilget 360 000
Vinje kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 230 000 kroner, innvilget 110 000
Volda kommune: 2 søknader, 2 innvilget; søknadssum 160 000 kroner, innvilget 160 000
Voss herad*9 søknader, 3 innvilget; søknadssum 1 495 000 kroner, innvilget 654 500
Vågan kommune: 5 søknader, 1 innvilget; søknadssum 1 915 600 kroner, innvilget 305 000
Vågå kommune: 2 søknader, 2 innvilget; søknadssum 150 000 kroner, innvilget 150 000
Våler (Hedmark) kommune: 5 søknader, 1 innvilget; søknadssum 1 510 000 kroner, innvilget 150 000
Øksnes kommune: 2 søknader, 1 innvilget; søknadssum 380 000 kroner, innvilget 160 000
Ørland kommune: 3 søknader, 3 innvilget; søknadssum 469 413 kroner, innvilget 409 413
Ørsta kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 100 000 kroner, innvilget 100 000
Østre Toten kommune: 2 søknader, 2 innvilget; søknadssum 768 800 kroner, innvilget 550 000
Øvre Eiker kommune: 8 søknader, 2 innvilget; søknadssum 2 811 969 kroner, innvilget 643 250
Øyer kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 200 000 kroner, innvilget 200 000
Øygarden kommune: 6 søknader, 4 innvilget; søknadssum 2 425 000 kroner, innvilget 1 255 000
Åfjord kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 200 000 kroner, innvilget 100 000
Ål kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 220 000 kroner, innvilget 162 000
Ålesund kommune: 8 søknader, 5 innvilget; søknadssum 3 115 813 kroner, innvilget 1 747 000
Åmli kommune: 3 søknader, 1 innvilget; søknadssum 500 000 kroner, innvilget 110 000
Åmot kommune: 4 søknader, 1 innvilget; søknadssum 972 000 kroner, innvilget 275 000
Årdal kommune: 1 søknad, 1 innvilget; søknadssum 60 000 kroner, innvilget 60 000
Ås kommune: 2 søknader, 2 innvilget; søknadssum 545 000 kroner, innvilget 500 000
Åseral kommune: ingen søknad
Åsnes kommune: 4 søknader, 2 innvilget; søknadssum 1 114 000 kroner, innvilget 370 000
Bufdir har tildelt 20 millioner kroner til å styrke tilbudet om utlån av utstyr. Ekstratildelingen kommer etter en endring i statsbudsjettet som følge av koronapandemien.
Utstyrssentraler skal drive utlån av utstyr for å redusere de økonomiske barrierene for deltakelse i ulike ferie- og fritidsaktiviteter. Utlån skal være gratis eller ha svært lave kostander for målgruppen. Det skal være faste rutiner for samarbeid med én eller flere aktører som er i regelmessig, direkte kontakt med tilskuddsordningens målgruppe (NAV, politi, barnevern eller andre).
Følgende aktører er tildelt midler:
Nasjonal tilskuddsordning for å inkludere barn og unge er styrket med 45 millioner kroner i revidert nasjonalbudsjett for 2021. Dette vil gi flere sårbare barn og unge mulighet til å delta på ferietilbud i sommer og fritidsaktiviteter over hele landet.
7 millioner kroner er øremerket Norges Røde Kors sitt arbeid med aktiviteter i sommerferien. 2 millioner kroner er øremerket Redd Barnas prosjekt Fritid for alle. 0,448 millioner kroner er øremerket Blå Kors Kristiansand sitt tiltak Sommerjobb. Resterende bevilgningsøkning er øremerket omsøkte tiltak fra Blå Kors Norge, Den Norske Turistforening, IOGT Norge, Norges Røde Kors, Redd Barna, Stiftelsen Kirkens Bymisjon og Norges KFUK-KFUM. I tillegg er andre omsøkte tiltak tildelt midler fra resterende bevilgningsøkning.
Bufdir har tildelt 45 millioner kroner til øremerkede tiltak, tiltak i regi av nevnte organisasjoner og andre omsøkte tiltak:
Bufdir har tildelt 4 184 000 kroner til 30 tiltak fra restmidlene på ordningen. Bufdir har fordelt restmidlene til tiltak som fikk støtte i hovedrunden og tiltak som fikk avslag.
E-post: tilskudd@bufdir.no
Telefon: 466 15 580
Mari Ommundsen
E-post: mari.ommundsen@bufdir.no
Telefon: 466 19 567
Tonje Olsrud
E-post: tonje.olsrud@bufdir.no
Telefon: 466 15 662
Johanne Halsnes Århus
E-post: johannehalsnes.arhus@bufdir.no
Telefon: 466 16 311
Heidi Hafnor Larsen
E-post: heidihafnor.larsen@bufdir.no
Telefon: 466 15 814
Emina Simic
E-post: emina.simic@bufdir.no
Telefon. 466 17 925
Håkon Henjum
E-post: hakon.henjum@bufdir.no
Telefon: 466 15 598